Lav en markedsføringsplan til din online marketing

Har du endnu ikke lavet en markedsføringsplan til virksomhed? Så er det måske nu du skal spidse øre, hvis du har en virksomhed og interesserer dig for online marketing.

Når du starter med en markedsføringsplan, bør du gøre dig en masse overvejelser, bl.a.:

  • Hvor meget tid kan du investerer i online marketing selv?
  • Kan det bedre betale sig at gøre det selv, eller hyrer en professionel?
  • Hvor mange penge kan du og vil du budgetterer med? pr. måned? pr. år?
  • Hvem er din målgruppe, og hvor fanger du dem?
  • Hvis du bruger én krone på online marketing, hvor mange kroner får du for de penge?
  • Har du mulighed for at skalere virksomheden?

Har du en veletableret virksomhed med et fint budget, kan du enten hyrer en professionel specialist i online marketing, der kan udarbejde og realiserer din markedsføringsplan, eller du kan hyre et digital marketing bureau. Men er du nystartet og vil gerne gøre alt hvad du kan klare selv, så læs med herunder.

Spørgsmål til online marketing? – Klik her

Kend dine muligheder med online marketing

Det er vigtigt at du fokuserer din tid og dine penge på den form for markedsføring, der gavner din virksomhed bedst muligt. Med det sagt, er der kortsigtede og langsigtede muligheder.

Søgemaskineoptimering:
Meget langsigtet, og kræver et enormt budget for de fleste brancher. Der er tusinder der konkurrerer om at ligge øverst på de samme søgeord, såfremt du er eksempelvis advokat, revisor, tandlæge eller håndværker såsom tømrer, murer osv. Er du nystartet, bør du hellere kigge mod Pay Per Click marketing, altså annoncering, indtil du har budget til ordenlig søgemaskineoptimering.

Det du selv kan gøre er, at du kan skrive en masse god og relevant, unikt tekst til hjemmesiden. Herefter skal du skaffe relevante og stærke links fra gode hjemmesider. Det kan være meget svært at finde ud af hvad der er gode hjemmesider og gode links, men brug din sunde fornuft. For en specialist i online marketing, har man dog mulighed for at få AL data om links og deres værdi, inden man beslutter om man vil bruge sin tid på det.

Google AdWords:
Kortsigtet, men også langsigtet – det bør nemlig altid være en del af din markedsføring. Det er super nemt og overskueligt at komme i gang, dog er der en masse faldgrupper for nybegyndere, der ofte gør at du ender med at betale 2-500% mere for dine kunder, end hvis det laves af en ekspert i Google AdWords.

Det er nemt at regne ud hvad et “salg” koster, og det virker fra dag-til-dag. Utrolig fleksibelt og du kan styre det nøjagtigt som du vil. Du betaler kun for relevante besøgende. Det skal dog siges, at det kræver at du har en god hjemmeside, før at AdWords er en god idé. Er din hjemmeside dårligt designet eller sælger den ikke fordi den er utroværdig, så spilder du dine penge.

Oftest kan du optimerer dine antal salg for samme budget, med over 200% ved at toptune din hjemmeside.

Facebook annoncering:
Utrolig godt hvis din målgruppe er private. Meget fleksibelt og du kan ramme geografier som du ønsker det. Der er mange forskellige typer af annoncer på Facebook, men de to vigtigste er at du kan linke 1) ind til din hjemmeside eller 2) ind til din Facebook side.

Vælg den annoncetype der passer bedst til dig. Har du fokuseret på din hjemmeside, så vælg hjemmesiden. Er du storforbruger af Facebook, så få dem ind på din Facebook side. Ofte kan det betale sig at have flere forskellige annoncer kørende.

LinkedIn annoncering:
Utrolig godt Business to Business. Meget undervurderet, men det er bevist at der er en enorm Return of Investment på LinkedIn annoncer.

Her skal du dog være utrolig skarp. Der skal også siges at det ikke virker for alle målgrupper og virksomhedstyper.

Køb af annoncer/reklamer:
Det er begrænset hvor meget du kan få ud af annoncer i aviser, sammenlignet med online marketing. Men har du mulighed for at få en stor reklame sat op på busser, ved trafikkerede veje eller lignende, så kan det være en god idé. Men husk på, at “eksponering” er intet værd – kun salg.

Så er det bare at komme i gang

Få fingeren ud og kom i gang med at lægge din markedsføringsplan. Træk på dit netværk og tjek dine konkurrenter ud. Find ud af hvad andre gør, og hvad de har succes med. Det handler ikke om at gøre alting anderledes, men at gøre dét der fungerer.

Lav en markedsføringsplan til din online marketing

Autoriseret VVS-installatør nomineret til Årets VVS’er 2016

Der findes mange gode VVS installatører i hovedstadsområdet. I København og på Amager kan man finde mange forskellige firmaer, som udfører VVS arbejde og installation. Det er dog ikke alle firmaer i København og på Amager som er lige gode. Hvilket firma skal du så vælge? Du kan f.eks. vælge et firma, som er nomineret til Årets VVS’er 2016. Københavns Vandservice er finalist i konkurrencen og er derfor et godt bud på en erfaren VVS virksomhed.

Finalist i Årets VVS’er 2016

Københavns Vandservice er blevet udtrukket til at være finalist i konkurrencen om at blive årets VVS’er 2016. Firmaet er Autoriseret VVS-installatør på Amager. Firmaet udfører opgaver i hele hovedstadsområdet herunder på Amager og i hele København. Firmaet er for tredje gang blevet udtrykket til at være finalist i konkurrencen. I 2013 blev firmaet nomineret første gang, anden gang var i 2015 og i år er altså tredje gang. I 2013 vandt firmaet desværre ikke, men de blev i 2015 kåret til at være juryens darling.

Til prisfesten er der blevet nomineret en lang række håndværksmestre inden for hver deres fag. Årets VVS’er er således blot en af de mange kategorier. På nettet har kunder fra de forskellige firmaer mulighed for at gå ind og anmelde deres oplevelse og det udførte arbejde. Det er således i høj grad kunderne, der er med til at bestemme hvem der bliver årets VVS’er. Kundernes anmeldelse er både med til at bestemme hvem der bliver nomineret i de forskellige kategorier, men anmeldelserne er også med til at kåre vinderne i de forskellige kategorier. Vinderne af de forskellige kategorier får en flot pokal samt selve titlen.

VVS arbejde i hovedstadsområdet

Søger du en god VVS installatør i hovedstadsområdet? Så klik her – VVS København. Firmaet har stor erfaring med mange former for VVS arbejde, hvilket sikrer dig et godt stykke arbejde. Det kan være du står med en vandhane, der bare ikke vil holde op med at dryppe. Her kan du med fordel ringe efter en VVS’er. Det kan også være du har et varmeanlæg, som bare ikke vil virke. Igen kan du med fordel ringe efter en VVS’er. Andre opgaver som er oplagte for en VVS installatør er bl.a. tilslutning af gaskomfurer, installation af fjernvarmeanlæg, installation af gasfyr, diverse småopgaver i køkken og på badeværelset, reparation af vandrør, service af eksisterende gas- og fjernvarmeanlæg samt udskiftning af radiatorer.

Autoriseret VVS-installatør nomineret til Årets VVS’er 2016

Ventilation- og kanalrens

Ordentlig ventilation er vigtig

Der er nogle ting, som er utrolig vigtige for os mennesker her i livet, for at vi kan eksistere og fungere ordentligt. Tit er det nogle ting, som man slet ikke tænker over til daglig. Men en ting er helt sikker, og det er, at man hurtigt kommer til at tænke over det, så snart der er noget galt. Der er mange, der kender til dette scenarie. Man opdager og lægger først mærke til noget, når der er noget galt med det. Men dette siger også noget om, hvor afhængig man er af det.

Der er nok ikke nogen, der vil vove at påstå, at luft ikke er vigtigt for mennesker. Vi er alle sammen afhængige af den, men det viser sig også, at det slet ikke er lige meget, hvad det er for en luft man indtager hver dag. Når man nu er så afhængig af den, så er det også utrolig vigtigt, at man både har nok af den indendørs, men også at den er fuldstændig i orden. På steder med mange mennesker er det endnu vigtigere, at man tænker grundigt over luftstrømmen. Derfor er der mange virksomheder, der har ventilation installeret. Men det kræver også rensning af ventilation, for at man kan få et godt indeklima.

Betydningsfuldt arbejde

Der er desværre alt for mange, der vælger at nedprioritere rensningen af ventilation og den slags. Det bliver dog værst for en selv, for der er efterhånden rigtig mange undersøgelser, der påviser den store betydning, som et godt indeklima har for mennesker og deres ydeevne. Derfor kan det sagtens betale sig at gå op i et godt indeklima, hvis man er indehaver af en virksomhed. Hvis man har til huse i København, så er der ingen undskyldninger, for der findes gode firmaer, som laver kanalrens København.

En god prioritering

Der bliver hele tiden forsket rigtig meget i, hvordan mennesker kan arbejde mere effektivt. Dette sker ud fra præmissen om, at hver enkelte borger i den vestlige del af verden koster samfundene alt for mange penge. Man bliver nødt til at finde pengene et eller andet sted, og det gør man tit ved at forsøge at få folk til at arbejde mere effektivt. Men dette pres på medarbejdere kan ikke altid betale sig. En anden ting, som tværtimod virkelig betaler sig, det er at have fokus på indeklimaet, for det resulterer automatisk i langt mere effektive medarbejdere.

Ventilation- og kanalrens